Automobilis – ne prabanga, o susisiekimo priemonė

Suskystintos naftos dujos (SND)
2016 spalio 3
Suskystintų naftos dujų (SND) įrangą galima skirti į V sistemų tipus
2016 spalio 3

Running diagnostics. Two handsome car mechanics in uniform checking the engine under hood in the car service station and checking in service order

„Automobilis – ne prabanga, o susisiekimo priemonė“ – ši kadaise didžiojo kombinatoriaus Ostapo Benderio ištarta frazė jau tampa banaloka ir net praranda savo tikrąją prasmę. Tačiau automobilis iš ties daug kam būtinybė. Tiesa, šioks toks prabangos prieskonis vis tiek lieka: kainuoja ne tik pats automobilis, bet ir atsarginės dalys, eksploatacinės medžiagos, kuras. Būtent degalai suryja didžiausią dalį pinigų. Kitaip sakant, nepilsi – nevažiuosi.
Benzino kainos nemažos. Ir jos tik didės, o galų gale ir benzino atsargos ne amžinos. Todėl ir nenuostabu, kad tautiečiai pagaliau lyg ir persirgo lietuviška gigantomanija, vis dažniau žvalgosi į nedidelius ekonomiškus automobilius. Tas pats pasakytina ir apie dyzelinius – jų paklausa naudotų mašinų rinkoje net viršija pasiūlą: dyzelis ir kuro mažiau naudoja, o ir pats dyzelinis kuras kainuoja truputį pigiau ( na neskaitant didelių dyzelinio variklio eksplootacijos kaštų) , nors šiuo metu didelio skirtumo tarp kainų nematyti.
Žodžiu, kurui tenka visų automobiliui skiriamų išlaidų didžioji dalis. Žinoma, tą dalį irgi galima sumažinti. Juk kuro sunaudojimą lemia ne tik automobilio masė ir jo variklio darbinis tūris. Techniškai tvarkingas automobilis naudoja gerokai mažiau kuro už kitą tokį pat, bet netvarkingą. Bet kokia „smulkmena“ didina degalų sąnaudas: senos žvakės, prasti aukštos įtampos laidai, netikslus degimo paskubos kampas, užsiteršęs oro filtras ir karbiuratorius, blogai sureguliuota tuščiosios eigos sistema, netinkamas oro slėgis padangose, nesureguliuota ratų geometrija, seniai reguliuoti vožtuvų šiluminiai tarpeliai ir t.t. Susumavus visus šiuos trūkumus, techniškai tvarkingo ir netvarkingo automobilio degalų sąnaudos gali skirtis net iki 25 procentų.
Karbiuratorius – pasenęs dalykas. Vietoje jo naudojama įpurškimo sistema turi daugybę pranašumų. Svarbiausia – kuras tiksliau dozuojamas, todėl padidėja variklio galia ir ekonomiškumas. Palyginti su paprastu karbiuratoriumi įpurškimo sistema sutaupo iki 20 procentų degalų (žinoma ir pinigų). Ir pagaliau labai daug lemia vairavimo stilius: staigiai įsibėgėjant, stabdant ir vėl spaudžiant akceleratorių iki dugno net ir įpurškimo sistema negelbės.
 
Tačiau net ir labai stengiantis (automobilis tvarkingas, vairavimo stilius ramus) benzinui vis tiek teks išleisti nemažai. Ką daryti? Naudoti pigesnį kurą. Ne pigesnį benziną, tačiau dujas.