Suskystintos naftos dujos (SND). SND yra dujinis naftos rafinavimo produktas, kurį sudaro daugiausia propanas, butanas šiek tiek pripilenas, ir kiti lengvieji anglianvandeniliai. Dujos yra dujinės būsenos, tačiau dažniausiai naudojamos suskystintos slegiant. Propanas, butanas yra plačiausiai naudojami degalai vidaus degimo varikliuose po benzino ir dyzelinio kuro. Lietuvos statistikos departamento duomenimis nuolat didėja bendras suskystintų naftos dujų suvartojimas, tiek ir trasporto srityje.
SND naudojamos benzininiams ir dyzeliniams varikliams kaip “priskirtieji” degalai, taip pat “dviejų degalų” metodu jau daugiau kaip 60 metų. Suskystintos naftos dujos yra tinkamas vidaus degimo variklio kuras, kurio oktaninis skaičius artimas 105, todėl ir lengvieji automobiliai, ir sunkiosios trasporto priemonės sėkmingai naudoja propano ir butano mišinį. Suskystintos naftos dujų deginiuose yra labai mažai kenksmingų metalų junginių palyginti su benzinu ar dyzelinu. Daugelio tyrinėtojų teigiama, kad SND kitaip nei benzinas yra vienas iš švariausių degalų. Nepriklausomais tyrimais įrodyt, kad dujos išmeta 20% mažiau CO2 nei benzinas taip pat gerokai sumažina NOx ir angliavandenilio išmetamą kiekį.
Dėl mažo sulfido kiekio, naudojant SND degalus, sumažėja variklio susidėvėjimas. Kai kurie tyrinėtojai atlikę tyrimus su varikliais, dirbančiais SND, nustatė, kad alyvos keitimo periodai pailgėjo. Be to teigiama, kad dyzeliniai varikliai, maitinami suskystintos naftos dujoms, neišskiria dūmų, o išmetamosios dujos yra bekvapės. Tyrinėtojai, išanalizavę Suskystintų naftos dujų transporto priemonių variklių darbą, nustatė, kad su SND variklį galima lengvai paleisti esant ir minusiniai lauko temperatūrai.
Angliavandenilinės dujos, kaip automobilių kuras, žinomos jau daugiau nei 150 metų. Pirmą kartą jas dar 1860 metais panaudojo vienas vidaus degimo variklių kūrėjų J.Leonoiras. Šiais laikais automobilių varikliams varyti naudojamos dviejų rūšių dujos: suskystintų propano ir butano dujų mišinys ir suslėgtos gamtinės dujos. Suslėgtos gamtinės dujos nelabai pasiteisino, o suskystintos vis plačiau naudojamos visame pasaulyje. Jų paruošimas naudojimui, eksploatavimo įrangos paprastumas ir jai keliami techniniai reikalavimai lėmė spartų suskystintų dujų populiarėjimą.
Šiuo metu pasaulyje yra apie 5-6 mln. transporto priemonių, varomų suskystintomis propano-butano dujomis. Vien Italijoje jų priskaičiuojama arti dviejų milijonų (ne veltui visame pasaulyje žinomos italų firmos dujų įrangos gamintojos), JAV – daugiau kaip 1 500 000, Olandijoje – apie 1 000 000, dar daugiau kaip 4 000 000 – Kanadoje. Tokijuje ir Barselonoje beveik visi taksi automobiliai, o Vienoje – ir miesto autobusai varomi dujomis.